SoMe-markedsføring

Tiltræk flere potentielle ansøgere

77% af danskerne bruger de sociale medier en eller flere gange dagligt og er gennemsnitligt online ca. 3,5 timer om dagen.

For at få mest muligt ud af rekrutteringen på de sociale medier, er det derfor ekstremt vigtigt, at virksomheder ikke kun sidder og er afventende i forhold til, om potentielle ansøgere nu også ser deres jobannonce.

Og der skal ikke være nogen tvivl - danskerne er på udkig efter et nyt job. Hele 800.000 skifter job om året, og det er Europa-rekord i jobomsætning.

Hver dag ligger der over 20.000 job på nettet, hvilket gør, at et job relativt hurtigt forsvinder i mængden af de mange jobannoncer. Så ét er, at en jobannonce måske ikke bliver set af så mange, noget andet er, at det er jo heller ikke er alle, der proaktivt kigger efter et nyt job.

Det er her, at SoMe-markedsføring kommer ind i billedet. Som et godt supplement til jobannoncen kan I via markedsføring målrette den mod netop de profiler, I ønsker ser jeres jobannonce. Dvs. at annoncen dukker op hos en bestemt målgruppe på de sociale medier, som I har udpeget.

Dette kan vise sig at være langt mere effektivt, da I kommer kontakt med en gruppe, der er interessante for virksomheden, men måske ikke aktivt jobsøgende.

De sociale medier er derfor en vigtig og effektiv kanal, når det kommer til at gøre opmærksom på en opslået jobannonce, men kan også være en effektiv del af jeres employer branding.

Din kommende medarbejder er altså sansynligvis på sociale medier, hver dag, men ved måske ikke endnu, at I er vedkommendes nye arbejdsplads.

Hvordan hjælper vi dig?

Vi kan desværre ikke fastsætte en pris, da priserne kan svinge meget ift., hvor meget man annoncerer på de sociale medier.

Vi tager en fast opstartspris på 599,- og for dette kommer vi med et bud på, hvad en samlet pakke skal koste jer. Vores erfaring er, at det svinger mellem 2.000,- og 10.000,-. Det kommer meget an på, hvilken målgruppe man går efter, deres geografiske placering etc.