Erfaren support og servicekonsulent - ASAP

Joblink søger til en af vores kunder en dygtig og erfaren support og servicekonsulent.

Joblink søger til en af vores kunder en dygtig og erfaren support og servicekonsulent.

Vores kunde er en innovativ it-virksomhed i rivende udvikling, der derfor løbende søger dygtige og engagerede nye medarbejdere. Virksomheden har specialiseret sig i, at udvikle og levere løsninger og konsulentydelser til både den private og offentlige sektor. Vores kunde har store ambitioner og vil være den foretrukne leverandør inden for digitale løsninger til booking, ressourcestyring og planlægning. Udover at hoste egne løsninger, hoster vores kunde også for andre virksomheder.

Virksomheden har pt. 40 medarbejdere og er bosiddende i Storkøbenhavn samt har en afdeling i udlandet. Vores kunde er Microsoft Certified Partner, bruger de nyeste teknologier og udviklingsværktøjer og gør en dyd ud af, at udvikle de rette løsninger sammen med kunderne.

Jobbet

Som support og servicekonsulent bliver du en del af det nationale EESSI udviklingsprojekt og EESSI Driftssupport team. EESSI er et IT-system, som skal hjælpe sociale sikringsmyndigheder i hele EU med at udveksle oplysninger hurtigere og mere sikkert - i overensstemmelse med EU-reglerne om koordinering af den sociale sikring.

Driftssupport teamet har ansvar for al it-koordinering indenfor EESSI området, samarbejdet med Statens It, it-sikkerhed og den daglige drift af Service- og Helpdesken for den danske del af EESSI løsningen.

Driftssupport teamet kommer til at bestå af 3 medarbejdere, som deler de samlede Servicedesk, release management og sikkerhedsbetonede opgaver mellem sig.

Du får såvel nationale som internationale samarbejdspartnere, og der vil derfor være såvel teknisk som forretningsmæssig kommunikation på nationalt og internationalt niveau.

Der samarbejdes med op til 140 kompetente danske institutioner og disses brugere, samt 55 tekniske knudepunkter i resten af Europa og deres Service- og Helpdesk, samt EU-kommissionen i rollen af systemleverandør.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være;

  • Visitere, prioriterer og håndtere incidents fra institutionerne og de Europæiske partnere.
  • Reagere på fejl og mangler i en større IT infrastruktur, samt sikre at der bliver reageret på jobs og applikationer, som kører ustabilt eller stopper.
  • Agere som første og andet niveau for effektiv incidenthåndtering.
  • Videreformidle spørgsmål og fejlmeldinger i EU-Kommissionens incident-system og følge op på disse.
  • Sikre at institutionerne bliver informeret efter behov samt relevante resurser bliver tilkaldt efter behov.
  • Assistere driftsleverandører med løsning af infrastruktur-, applikations- eller serviceproblemer for at sikre opfyldelse af aftalt serviceniveauer.
  • Udarbejde rapportering til ledelsen med baggrund i overvågningsværktøjer og incidents.

Kvalifikationer

  • Du har nogle års solid erfaring med informationsteknologi, support og drift.
  • Vi ser gerne, at du har erfaring med offentlige brugere og arbejdsgange.
  • Du er ansvarlig, pålidelig, analytisk og organiseret og kan sætte sig ind i nye overvågningsværktøjer.
  • Du har sans for detaljer, arbejder systematisk og struktureret, trods mange opgaver.
  • Du har gode formidlingsevner (God til skriftlig kommunikation på dansk og engelsk), da du skal kunne skrive til offentlige institutioner, disses brugere og driftsleverandører, i indland og udland samt interessenter på beskæftigelsesområdet.
  • Du kan arbejde selvstændigt og i teams samt har gåpåmod til at udfordre ”vi-plejer” og herunder tænke abstrakt for at løse tværgående problemer.
  • Vi ser gerne, at du har erfaring med drift af JAVA og andre applikationer i blandet Linux og Windows servermiljø og anvendelse af værktøjer som f.eks. Jira.
  • Du er SDC eller ITIL® certificeret.

Personlige kompetencer

  • Åben og ansvarlig.
  • Sans for detaljer, arbejder systematisk og struktureret
  • God samarbejdspartner, ansvarlig, pålidelig, analytisk og organiseret
  • God til engelsk skriftligt og mundtligt.

Øvrigt

Vi tilbyder et job i en spændende og innovativ virksomhed. Du vil få en dagligdag med mange forskellige opgaver og en masse udfordringer. Du vil blive ansat hos vores kunde, men selve arbejdsstedet vil være hos en anden virksomhed.

Ansøg dette job
Arbejdssted:
Anonym, 2920 Charlottenlund, Danmark
Virksomheden tilbyder:
Fuldtid
Kategorier:
IT og drift
Indrykket:
27. december 2019
Ansøgningsfrist:
21. februar 2020
Kristine Pedersen
Hovednummer: +45 40602300